Saturday, May 23, 2009

Raliul Iasului

Azi am fost la rally. Am o mare pasiune ptr sporturile cu motor si am mers de cate ori am avut ocazia la astfel de evenimente. M-am dat cu masini de rally si a fost cat pe ce sa devin copilot dar nu am avut timpul necesar sa practic acest sport. Uneori regret, alteori imi spun ca voi avea ocazia sa ma dau la curse "cand voi fi mare". Azi mi-a cam pierit cheful. Noi romanii nu suntem inca pregatiti ptr astfel de sporturi. Nu ptr ca nu avem piloti sau sponsori dar ne lipsesc organizatorii. Pilotii de azi au mers extraordinar, insa toata ziua cat am stat pe trasee am avut senzatia unei organizari extraordinar de proaste, motiv ptr care am si plecat dupa a patra etapa. Nu am pretentia ca sunt un cunoscator intr-ale organizarii de curse, dar cu toata nestiinta mea as fi facut altfel cateva chestii. Din pacate confirmarea organizarii proaste a fost moartea unui pilot. Se da vina pe viteza in toate comunicatele pe care le-am citit pe net, dar eu as da vina pe drumuri. Foarte inguste si extrem de "alunecoase" din cauza pietrisului prezent din abundenta. Banuiesc ca motivul alegerii acestor drumuri a fost spectacolul dar cu masinile noastre obisnuite era dificil sa "tinem drumul" pe linie dreapta asa ca nu ma mira ca la aproape 200km la ora masina aia a iesit in decor. Esenta unei curse este viteza nu neaparat spectacolul. Pe plan mondial se pune accent tot mai mult pe siguranta, se largesc pistele de F1, se introduc mereu reguli noi in sporturile cu motor menite sa reduca riscurile iar la Iasi se organizeaza curse in cele mai dese paduri si pe cele mai inguste drumuri pe care le-am vazut. Regret sincer moartea pilotului Lucian Garbacea sr, Dumnezeu sa il odihneasca in pace si sper ca aceste erori sa nu ramana nesanctionate.
PS. Multumesc lui Alm ptr poze.

No comments: