Wednesday, May 13, 2009

Dilema

De cand am pus in dreapta blogului meu "aplicatia cu harta" am observat un vizitator de undeva de pe ocean in "gura Africii". Pe aplicatie scrie ca locatia este "unknown" dar mi-am spus eu ca nu poate fi asa de pe apa pur si simplu. Intru pe Googleearth, merg in punctul ala si aflu ca localitatea se numeste Sao Tome. Fireste, intrebarea pe care mi-am pus-o imediat a fost "dar oare din ce tara este orasul asta?". Merg pe wikipedia si... surpriza: São Tomé şi Príncipe este o tara formata din doua insule separate de 144 km de apa. Deasemenea wikipedia mai spune si ca: "Separate de 144 e km de ocean, ambele insule au fost formate datorită activităţii vulcanice şi au munţi înalţi în sud şi vest, precum şi zone depresionare în nord. Situată la Ecuator, São Tomé şi Príncipe are o climă tropicală, iar păduri dese acoperă aproximativ jumătate din ambele insule.
Fiind fostă colonie portugheză, populaţia este de origine africană, cu o minoritate de origine portugheză. Majoritatea locuitorilor sunt romano-catolici, ceilalţi fiind protestanţi sau practicanţi ai religiilor tradiţionale africane.
Ţara se bazează pe exporturile de cafea pentru a plăti importurile de alimente şi combustibil, şi este dependentă de ajutor din afară. Însă prospectarea în căutarea petrolului, turismul şi pescuitul oferă speranţa unei viitoare dezvoltări economice."
Foarte interesant. Asadar, salutari vizitatorului meu din São Tomé şi Príncipe si mi-ar face mare placere sa il cunosc.

No comments: